Ferrari 550

€ 69.999

MARANELLO

  • Maart 1998
  • 129.000 km
  • Benzine
  • Handgeschakeld

Verkoop: +31 (0)412 76 41 11

MerkFerrari
Model550
InrichtingCoupé
Motorvermogen485 pk
Aantal cilinders12
BouwjaarMaart 1998
KleurZwart
BekledingLeder
BrandstofBenzine
Trekgewicht
DealeronderhoudenJa
VersnellingsbakHandgeschakeld
Kilometerstand129.000 km
Cilinderinhoud5,5 liter
Gewicht (leeg)1.665 kg
CO2-uitstoot
Gemiddeld verbruik
Verbruik stad
Verbruik snelweg
Fabrieksgarantie
BTW/margeM
Prijs€ 69.999

550 Maranello met wat km's maar echt in topconditie.
De Ferrari is en blijft voor de meeste mensen toch een auto die tot de verbeelding spreekt. Bijna niemand heeft er eentje, en bijna iedereen zou er toch wel heel graag eentje willen hebben. Dat is dan ook direct de kracht van het Italiaanse merk; die enorme aantrekkingskracht. Het bedrijf Ferrari werd eerst opgericht als professioneel raceteam, bekend onder de naam Scuderia Ferrari. Enzo Ferrari, ten tijde van de oprichting een (test)coureur bij het merk Alfa Romeo, was verantwoordelijk voor de oprichting van dit team. Later, in 1947, werd het bedrijf pas bekend als maker van auto’s. In dit jaar werden dan ook de eerste auto’s geproduceerd die gezien konden en mochten worden als legale straatwagens. Deze werden vanaf het begin aangeboden onder de aanduiding Ferrari S.p.A.
Enorme winsten voor Ferrari
De Ferrari is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Je moet toch wel een aardige portemonnee op zak hebben wil je een nieuwe kunnen kopen. De tweedehands Ferrari modellen zijn ook nog vrij prijzig, maar voor velen is dit het natuurlijk zeker waard. Het merk maakt nog altijd veel winst op de markt, vooral omdat de wagens tegen flinke prijzen worden verkocht. De omzet is in 2015 bekend gemaakt en bedroeg over het jaar ervoor maar liefst 2,8 miljard dollar. Daarbij hoorde een winst van 265 miljoen dollar en tegen het einde van 2015 werd de marktkapitalisatie berekend op 9,8 miljard dollar. Er werken op dit moment zo’n 3000 personen bij het bedrijf.
De eerste Ferrari
In het jaar van de bevrijding, 1945, werd er een start gemaakt met de productie van de allereerste echte Ferrari. Het ging om een Ferrari die niet alleen op het circuit was toegestaan, maar juist om een model dat gewoon legaal de weg op mocht. Dit was werkelijk uniek op de markt, vooral omdat iedereen op dat moment al betoverd leek te zijn door de echte sportwagens. Twee jaar later, in 1947, verscheen dan eindelijk de allereerste straatwagen van Ferrari op de markt. Dit is de Ferrari 125 S. Dit was overigens niet de eerste straatauto die op de markt werd neergezet door Enzo Ferrari. Hij richtte eerder al Auto Avio Costruzioni op. Uit deze onderneming verscheen de Avio Tipo 815.
Altijd populair
Ferrari heeft eigenlijk nooit echt aan massaproductie gedaan, en dat maakt iedere Ferrari natuurlijk uniek, ook als het om een gebruikt exemplaar gaat.